7 Kasım 2007

Blog Konferansı 07

Dün Microsoft ana sponsorluğunda Yıldız Teknik Üniversite'sinde dün gerçekleşen blog konferansına Türk Blog Yazarları Platformu'nu tanıtmak amacıyla katıldım. Konferansta açılış konuşmasını Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arıkan yaptı, kendisinin de bir bloğu varmış.

Toplantı gerçekten çok güzel geçti ve toplantıyı anlatan uzun bir yazı yazacaktım ama blog gazetesinden toplantıya izleyici olarak katılan Süleyman Sönmez'in bloğunda ki geniş toplantı özetini görünce, ben yazsam bu kadar kapsamlı yazamam dedim. Bu yüzden eğer toplantıyı merak ediyorsanız sizi böyle alalım. Ben de yakında kendi yaptığım sunumun videosunu yükleyip buradan sizlerle paylaşabilirim.

Konferansla ilgili duyduğum tek eleştiri çoğu kişinin konferansın hafta içi ve erken saatte olmasından dolayı katılamamasıydı, bence de biraz haklı bir eleştiri. Gene de sırf bu konferans için Ankara'dan gelen izleyiciler vardı. Umarım bu konferansın tekrarları olur ve daha geniş bir katılım gerçekleşir.

Son olarak bu konferansın ana sponsorunun Microsoft olması konusuna değinmek istiyorum, Microsoft gibi bir şirketin böyle bir organizasyon organize etmesi ve desteklemesinin ardında yatan nedenleri düşündüğümüzde aklıma gelenler şunlar;
  • Bilgisayar/Yazılım sektörlerinde çalışan çoğu profesyonelin bir bloğu var, bloglar temalı bir konferans tüm bu kitleyi aynı çatı altında toplayıp onlarla iletişime geçmek demektir.
  • İnternet üzerinde ki içerik Web 2.0 sonrası artık çoğunlukla kullanıcılar tarafından, bloglarda yaratılıyor. Sanırım Microsoft'da bunun farkında ve arama motoru yönünden bakarsanız bu içeriğin oluşturulduğu platformları kontrol etmek içeriğin anında arama motoru tarafından indekslenmesi demektir.
  • Microsoft'un kendi ürün ve hizmetlerini tanıtması için çok büyük bir fırsat, örnek olarak Süleyman Sönmez bloğunda yazdığı tanıtım yazısında hemen Çağlayan Arıkan'ın sunumunda bahsettiği Microsoft servislerinden bahsetmiş ve bağlantı vermiş. Kısaca konferansa katılan eğer 100-150 kişi varsa bu kişilerin bloglarını da takip eden 1000lerce kişi var, bu da çok geniş kitlelere ulaşma imkanı sağlıyor.
Microsoft'un burada yaptığı çok akıllıca bir hareket olmuş ve umarım diğer bilişim firmaları da bunu kendilerine örnek alırlar.

3 yorum:

  1. Açıkçası çalışıyor olduğumdan dolayı "çok istememe rağmen" gelemedim.
    (Ve evet taaa Ankara'dan arkadaşım Omar'ın "Ömer Karapınar" geldiğini biliyorum oraya...)
    Geçen hafta yaptığımız toplantı gibi C.tesi veya Pazar'a tekamül etseydi yine gelirdim...
    Sunumunu bekliyorum.
    Hiç olmazsa onu izleyelim dimi...

    YanıtlaSil
  2. Mert abi, Katılmayı çok çok istedim ama aynı gün İzmir den ayrılmak zorundaydım. Ben de sitene bakmadan önce "gunesintamicinde.com" de ki günlüğü okudum. Gerçekten çok yararlı bir konferans olmuş. Bir sonra ki konferansta dinleyici olmayı çok istiyorum..

    YanıtlaSil
  3. Pınarcığım keşke olsaydın sende ya çok keyifliydi ((: Mert seninle de tanışma imkanı bulmuş olmak güzel oldu (edi nin yanında konferans öncesinde sonrasında konuşmuştuk seninle (((: ) sunumun, içeriği cidden güzeldi ve faydalıydı, dediğin gibi böyle etkinlikler(daha uygun saat ve günlerde) yapılmasının yapanlara da bizlere de ülkemizdeki blog kültürüne de büyük katkılar sağlayacaktır. Umuyorum devamı gelir (((:

    YanıtlaSil