15 Eylül 2007

Prizden internet ve Deezer

Bizim evde mevcut bir kablosuz internet var ne var ki bahçe katında olduğu için üst katlara yetişmiyordu internet, zaten araya 1-2 duvar girdi mi kablosuz denen teknoloji yalan oluyor. Bu sorunu aşmak için kablosuz modemi evin çeşitli yerlerine taşıdım ama nereye koyarsam koyayım iki tarafta da düzgün çeken bir sistem elde edemiyordum. Sonra şu wireless repeaterlardan alıp onunla denedim ama inanmazsınız ne nazlı şeyler şu wireless işleri, yok repeater ile ana kablosuz modemin markaları aynı değil diye sorun çıkarıyor, bi çekiyor bi çekmiyor falan... Gene olmadı ve sorun çözümsüz kalmıştı taa ki bugüne kadar.

Efendim Philips adlı güzide markamız "oha bu kadar kolay olamaz" dedirten bir teknoloji ürünü sunuyor. Bu cihazlardan birine adsl modeminizden ethernet kablosu takıyorsunuz ve cihazı prizinize (evet elektrik prizinize) takıyorsunuz, sonra da diğer aleti evinizde ki herhangi bir elektrik prizine takıyorsunuz, istediğiniz odada ki... Bu yeni taktığınız cihazı da gene ethernet kablosuyla bilgisiyarınıza bağlıyorsunuz ve şak diye o bilgisayara internet geliyor. Kurulum yok bişey yok, evinizdeki tüm prizlerden internete bağlanabilirsiniz, ek cihazlar alarak bir sürü bilgisayarı bağlayabilirsiniz. Basit 2 parçalı seti Teknosa'lardan 60 milyona alabilirsiniz.

Efendim ikinci konuğumuz ise Deezer, bu deezer fransızların streaming müzikte ki son bombaları. (Musicovery, radioblogclub ve niceleri de fransızdı hatırlarsanız) Ben bloğa müzik nasıl konur yazıma yorum olarak biri "blogmusic" servisi de çok güzel falan yazmıştı ben de pek sallamamıştım, şimdi bu blogmusic servisi kapanıp deezer olarak müthiş geri dönüş yapmış valla, yorum yazan arkadaş blogmusic değil ama deezer servisi müthiş (tamam tamam neyse teşekkürler haberdar ettiğin için)

Şimdi bu deezer'da bi şarkıyı aratıyosunuz kendi arşivinden buluyor ve siz play'e bastığınız anda şarkının tamamını dinleyebiliyorsunuz anında. Peki aradığınız şarkı onların arşivinde yok mu? O zaman kendiniz bilgisayarınızdan yükleyebiliyorsunuz (bir yükleme sınırı da yok sanırım) Bitmedi, beğendiğiniz şarkıları bir playlist oluşturup servisin için de saklayabliyorsunuz. Hepinizin naaaays dediğini duyar gibiyim ama bitmedi, bir de bu playlistinizi (ya da isterseniz tek bir şarkıyı) bloğunuza koyabiliyorsunuz, hatta sırf sizler için 141 parçalık bir playlist hazırladım yan tarafta ki "aç kapa artema" menülerinden "Müzik-tavsiyelerimi dinle!" adlı kısımda sizlerle paylaştım. (aslında sevdiğim parçaları ofisten dinleyebilmek için kendime yaptım ama size yaradı gene)

Bu sefer bitti.

Not: Mert sen resimlerim, müziklerim, izlediklerim vs. kısmını neden kaldırdın ya da neden görünmüyor artık diyenler, onlar artık aç kapa artema oldu, başlıklarına tıklayın açılırlar.

5 yorum:

  1. mert ben açıkcası beyenmedim siteyi bir larkılar normalden daha yavaş hızda çalıyor %85(hız)de çalıyor test ettim winampımda hızlı bir parça sitede daha yavaş şekilde çalıyor sanırım şarkının yükleme / dinlene bilirlik oranını korumak için yapmışlar ama eksi puan aldı benden last fm daha iyi bir servis he birde şöyle bir şey var...

    YanıtlaSil
  2. Ben daha deneyemedim servisi ama imeem'den memnunum. Tabi bunlar sadece müzik için yaptılarsa hoştur, bi ara bakayım :)

    YanıtlaSil
  3. Geçtiğimiz yıllarda kendisinden çokça söz ettiren bu teknolojiyi kullanan birini görmek hoşuma gitti. Vallahi süper birşey. Acaba bağlantı hızında bir sorun oluşuyor mu? Bir de Tedaş bunun için ek ücret istermiş. :-))
    Abi vallahi ben kabloyu kullandım sadece deseniz de yok yok sen kaçak elektrik alıp... diye devam eder. :-)

    YanıtlaSil
  4. @yengeç: ben bir yavaşlık görmedim benim dinlediklerim de, anlık bir durum oluşmuş olabilir

    @mafiamax: hız konusunda oldukça başarılı 14mb/s destekliyor. Tedaş keşke zamanında aklını kullansa da büyük apartmanlar için bu hizmeti kendi sunsa...

    YanıtlaSil
  5. arkadaşLar bu konuda biLgisi oLan birisi msn adresmi ekLerse çok sevinirim şimdiden çok teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil