27 Haziran 2007

Blog müzik ekleme - 1

Çoğu blog yazarı bloğumuza nasıl müzik ekleriz diye bana danışınca bu açıklayıcı yazıyı yazmaya karar verdim.

İlk önce bu yazıda blog sayfanızda yazı içinde nasıl müzik ekleyebileceğinizi göstereceğim.

Kullanabileceğiniz iki servis var, birincisi Radioblogclub adlı servis, bu serviste yabancı çoğu müzik parçasını hazır olarak bulabilirsiniz yani kendi bilgisayarınızdan yüklemenize gerek kalmaz. Bu sebeple ilk olarak bu servisi kontrol edin müzik koymak istediğinizde. Üstelik bu servisi kullanmanız için üye olmanız da gerekmiyor.

Öncelikle http://www.radioblogclub.com adresine gidin. Bu ekrandan koymak istediğiniz şarkı veya grubun adını girip ara (Search) düğmesine tıklayın.

Ben bu örnekte Coldplay adlı grubu arattım.

Arama sonuç sayfası size Coldplay adlı grubun sistemde yüklü tüm şarkılarını listeler, diyelim ki siz Scientist adlı şarkısını bloğunuza koymak istiyorsunuz, o zaman bu şarkının adının yanında bulunan mavi düğmeye tıklayalım.




Siz mavi düğmeye tıkladığınız anda sayfa yeniden yüklenmeden ekranın sağ tarafında ihtiyacınız olan kod bölmesi belirecektir. Buradan 1 no.lu işaretlediğim bölümden şarkıçaların renklerini değiştirebiliriz (öntanımlı olarak gri renkte). 2 no.lu kısımdan da kodumuzun tamamını seçip sağ klik ile kopyalamalıyız.

Kopyaladığımız kodu bloğumuza yerleştirmek için Blogger'da Gönderi oluştur bölümünde, sağ üst köşede bulunan html düzenle sekmesine tıklıyoruz




Bu kısımda kodumuzu uygun gördüğümüz yere yapıştırarak işlemimizi tamamlıyoruz. Yazınızı tamamladıktan sonra yazıyı yayınla demeyi unutmayın :) Ben örnek olarak buraya Coldplay'in Scientist adlı şarkısını yerleştirdim.




Eğer bu şarkı bloğunuz her açılışta görünsün, sadece yazıya gömülü değil bloğun anasayfasına gömülü olsun istiyorsanız Blogger'da üst menüden şablon kısmına tıklayın ve yan menüden eklemek istediğiniz bölümde "Sayfa öğesi ekle" bağlantısına tıklayın.

Karşınıza çıkacak pencerede "HTML/Javascript" seçeneğini seçin ve Bloğa ekle bağlantısına tıklayın.

Açılan pencerede başlık olarak "sevdiğim müzikler" tarzı bir yazı girebilirsiniz, içerik kısmına ise gene RadioblogClub'dan kopyaladığınız kodu girin. Değişiklikleri kaydet dedikten sonra şarkınız bloğunuzda koyduğunuz bölümde yayınlanacaktır.

Peki ya aradığınız şarkı RadioblogClub sisteminde yoksa? Onu da bu yazının ikinci bölümünde anlatırım :)

23 yorum:

  1. Blogmusik.net diye bir site de var. Müzik dinlemek için olduğu kadar bloga eklemek için de iyi.

    YanıtlaSil
  2. ay ellerine sağlık ne de güzel oldu bunu yazman bende çaktırmadan araştırıyordum (:
    yazının devamını da okuduğumda daha mesut bahtiyar olacağım...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili süpper tutor;

    Çok teşekkürler...

    Umarım yüzsüzleşip her teknik sorunda tutorial istemem...

    sevgiyle...

    lülü

    YanıtlaSil
  4. mertcim ben senden bu bilgiyi video şeklinde vermeni beklerdim. daily motion'ı anlattıgın videon vardı ya.. öyle işte :)

    YanıtlaSil
  5. mert, çok teşekkürler bu post için. ne zamandır yarılıyodum nasıl ekleme yapabileceğimi öğrenmek için :)

    YanıtlaSil
  6. yardım lütfen
    yukarıda söylediklerini aynen yaptım ekledim sayfama şarkıyı ama hata veriyor.acaba sectıgım sarkıyla mı alakalı yoksa bı yerde bı hata mı var yaptıklarımda.

    YanıtlaSil
  7. ne zamandır yapmayı pLanLadığım birşeydi..yardımLarınız için minnettarım..

    YanıtlaSil
  8. çok sağol, emeklerine sağlık çok güsel oldu şimdi, yeni bir blog kullanıcısı olarak sevindim yani.teşkür tekrar

    YanıtlaSil
  9. yardımınız için saolun fakat ben sarkıları java/html olarak sayfanın sağına ekliyemiyorum bunun için ne yapmam gerkeiyor.Tam olarak anlamadım old bloggerım sanırım ben yardımlarınız için şimdiden sağolun

    YanıtlaSil
  10. Çok faydalı oldu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık bu bilgiye gerçekten sevindim. Bu konuda araştıma yaparken bloğunu buldum ve bu kadar açıklayıcı bilgiye ulaşacağımı hiç ummuyordum. yzının ikinci ikısmını merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Mert bey;
    Sizi uzun zamandan beri okuyorum (sanırım bu uzun kelimesini tanımlamak için Yurdışında olduğunuz zamanalrdan beri diyebiliriz)ve belki de bir sürü bilmediğim şeyi sayenizde öğrendim ya da farkettim.Son olarak bu yazınızı da görünce artık bir teşekkürün vaktidir dedim (evet biliyorum bunu daha önce yapmalıydım ancak biz blogcu.com da olanlar blogspottakilere yorum yapmakta pek bir yetersiziz neden se:))
    Öyle açıklacıyıcı öyle net ve öyle kolay anlatıyorsunuz ki bu konuları hiç bilmeyen biri bile sizden çok şey öğrenip uygulayabilir bence.Ve bu tarz kaynaklara çok ihtiyac var özellikle blogcular için,bende elimden geldiğince yardım ediyorum soran arkadaşlara ancak malesef sizin kadar yetenekli değilim anlatım konusunda.
    Bir de bu tür yazıları oluşturmak zaman ve emek istiyor biliyorum ancak siz çok iyi yaptığınız için belki beklentiler de bu yönce oluyor hep.
    Ellerinize sağlık emeğiniz için..
    Farmau

    YanıtlaSil
  13. çok sağol kullanmadım çünkü blogumun konseptine uygun değil ama çok güzel anlatmışsın =))


    hep özgün kalıp hep kendin yazman dileğiyle =)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık sayende 2 günde bir çok şey öğrendim insanlara bir şeyler katmanın verdiği hazzı hep hissetmen dileğiyle(ki bu benim için de faydali olacak)

    YanıtlaSil
  15. çok güzel olmuş teşekkür ederim beni bu sıkıntımdan kurtardın..

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkürler..Çok kolay bir şekilde yapabildim..

    YanıtlaSil
  17. bilgisayardan eklemeyi ne zaman anlatacaksın benim istediğim şarkı orda yokda
    yada anlattıysan nerde ben göremedimde

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşlar Türk Pop müziğinin en iyisini seçiyoruz burdan oylayalım en iyiyi biz belirleyelim!

    http://www.polldaddy.com/poll.aspx?p=790644

    YanıtlaSil
  19. afedersnz birsey sorcaktım
    ben benim bloga girer girmez sarkı kendiliginden calınmaya baslasın istiyourm cok seymi istiyorum
    neyse bunun için ne yapmam gerekiyor

    yanıtlarsanız şimdiden tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  20. çok teşekkür ederim gerçekten çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  21. aaa inanamıyorummm!!! süpersin her kimsen. çok çok çok saol.. o kdr uğraşıodum beceremiodum bi türlü... rengi de ayarlanıyo. ooff süpperr!!!

    YanıtlaSil