2 Ağustos 2006

Bloglines

Bloglines servisi takip ettigimiz guncel gunluk ve RSS destekli sayfalari online olarak herbir sayfayi tek tek acmadan takip etmemize yarayan bedava bir servistir. Ornek vermek gerekirse surekli takip ettiginiz bircok gunluk var diyelim, bunlari hergun takip ediyorsunuz ve yeni bir yazi girilip girilmedigini kontrol ediyorsunuz ve bu da haliyle epey zamaninizi aliyor. Bunun yerine tum bu gunlukleri bloglines ile takip ederseniz bloglines servisine girdiginiz anda hangi gunlugun guncellendigini ve kac tane yeni yazi eklendigini gorebilirsiniz. Hatta gunluge ugramadan tum bu yazilari okuyabilirsiniz ve eger begendiginiz veya ilginizi ceken bir yazi ise yazinin ustune tiklayarak gunlugun kendi sayfasini acabilir ve her zaman oldugu gibi yorum birakabilirsiniz.

Bunun disinda Bloglines servisinin kullanisli bir diger yani ise takip ettiginiz diger gunluklerin listesini size "blogroll" olarak yayinlama imkani sunuyor, benim yan kisimdaki izlediklerim kismi bloglines tarafindan yaratilmis bir blogroll'dur aslinda. Blogroll'larin en guzel yani begendigimiz yeni bir gunlugu listemize eklemeyi, baglanti (link) vermeyi cok kolay (bir iki tik ile) hale getirmeleridir.

Asagidaki videoda size Bloglines servisinin kullanimini ve sitemize nasil entegre edebileceginizi gostermeye calistim, umarim peltek sesime ragmen soylediklerimi anlayabilirsiniz :)


Bloglines
Video sent by mertulas
Guncelleme: Videoda yeni bir blog eklerken "titles only" (yalnizca basliklar) secmek ozellikle gazeteleri veya cok sik guncellenen RSS yayinlarini takip ederken faydali oluyor. Bunun disinda "My feeds" kismindan sectigimiz bir gunlugu actigimizda sag ust kosede bulunan "subscribers" baglantisindan bizim gibi bu gunlugu takip eden diger insanlari ve onlarin izledikleri diger gunlukleri de kesfedebilirsiniz. (tesekkurler Emre)


Kategori: internet_

9 yorum:

  1. Teşekkür ederim, paylaştığınız için.

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkurler Mertt:)) Ben de yeni kesfettim ama tam bilmiyordum nasil oldugunu, cok iyi oldu bu video.)

    YanıtlaSil
  3. off bu my feeds kismi super oldu Mertt, sag ol var olllllll:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür mert bey,elinize saglık...

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler!Bu video olayı güzel...

    YanıtlaSil
  6. mert sende evliya sabrı var

    YanıtlaSil
  7. süper abi:) arkaya da bir acıkogretim dersleri muzigi koysan tadından yenmez

    YanıtlaSil
  8. çok hoş bir anlatım olmuş gerçekten.
    Feed options kısmında (posting length>display headlines only) olarak ayarladım örnegin gazetelere bakarken sadece başlıklar çok faydalı oluyor.
    Ayrıca sizinle aynı blogu takip eden kişileri bulup onların listelerinden yeni linkler öğrenmek epey zevkli.

    YanıtlaSil
  9. @kuzine: rica ederim

    @burcuk: begenmene ve isine yaramasina sevindim :)

    @tvfkylmz: rica ederim

    @kelebeginpullari: Rica ederim, video gercekten anlatmayi kolaylastiriyor

    @gamze: :) videoyu yapip anlatmak biraz zaman aliyor ama birilerinin isine yariyorsa deger.

    @erins: evet fon muzigim eksik olmus bunda sesimin onune gecmesin diye :)

    @emre: Emre bey gercekten ozenle hazirladiginiz ekran goruntuleriyle benim kacirdigim detaylari eklediginiz icin cok tesekkur ederim, izninizle bu yorumunuzdaki detaylari da yaziya guncelleme olarak ekliyorum.

    YanıtlaSil