10 Nisan 2006

Japonya Dosyasi Bolum 2 - Modern Mimari

Kategori: gezi_

Oncelikle sadece gordugum kadar modern mimarisinden bahsedebilirim ve mimarisi hakkinda pek bir bilgim de yok o yuzden sadece gorduklerimi ve bana ilginc gelenleri cektim, cogu binanin adini bile bilmiyordum.













Bu bizim hostelin hemen karsisindaki binaydi. Adini bilen var mi?



Bu binayi da Tokyo'da cekmistim. Degisik bir kaplamasi vardi.















Bu da Tokyo Metropolitan belediye binasi, Tange Kenzo tarafindan dizayn edilmis, Kenzo abimiz ayni zamanda Tokyo'daki Turk Konsoloslugu'nu da dizayn etmis ve dunyanin bir cok yerinde yapitlari bulunan unlu bir mimar.


Tokyo Metropolitan detaylari

Bu gordugunuz kulelerden sehrin panoramik goruntusunu videoya kaydettim. Videoda 1966 yapimi olan Tokyo Drifter filminin muziklerini kullandim.


Tokyo panoramik
Video sent by mertulas

Tokyo'da gezerken gordugum, adini bilmedigim ilginnc bir baska bina.









Bu da Roppongi Hills'den Tokyo Tower'in gece gorunumu.













Tokyo'dan sonra Kyoto'ya gectik. Burasi oldukca geleneksel bir sehir bu yuzden boyle futuristik bir tren istayonu gormek oldukca sasirticiydi, mimari Hiroshi Hara.


Son olarak unlu bir otelin uzerine insa edilmis olan Kyoto Tower


Mutlaka bunlardan cok daha fazla ve onemli modern mimari ornekleri vardir Japonya'da, bunlar sadece benim gezerken gozume carpanlardi. Sanirim ben futuristik mimari yapilari seviyorum biraz soguk dursalar da.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder