18 Kasım 2004

Rotary ve patriotizm, cocuklar, above net

Dun rotary nin erkenden kutlanan thanksgiving yemegine gittim, dinner diye geciyor ama saat 11.30 da basliyor adi dinner sadece yani. Soylemem lazimki oldukca milliyetciydi, yani acilista 'god bless america' sarkisini falan soylediler hep birlikte (bana her cuma ortaokulda istiklal marsini okutmalari sacma gelirdi bi de) Yani annemler de rotary uyesi ama bizim orada toplantidan once istiklal marsi okundugunu falan hic sanmiyorum yani. Neyse sonra genel yapilan etkinlikler falan tanitildi, sonra herkes neye sukran duydugunu falan anlattiki burasi en milliyetci kisimdi sanirim...Hele amerikan bayrakli kravat giyen bi adam vardiki kesin military kokenli yani, adam iste su anda bizim ozgur bir ulke olmamizi sagliyan askerlerimize sukran duyuyorum, yok iste cocuklarimizi koruyan askerler falan... Cok komik yani sen kendi cocuklarini korumak icin actigin savasta kac irakli cocuk oldu peki ondan bahsedilmiyor hic. Burada bu 'free country' ve 'my children' somurusu cok yapiliyor yani inanamazsiniz. Turkiyede de bombali saldirilar yapildi ama kimse aman ozgurlugumuz, ozgur ulkemiz elden gidiyor hadi yuruyun saldirin demedi yani, sanirim burada ordunun silahlanmaya daha fazla para ayirmak icin yaptigi somurulerden biri bu. Bir digeride iste cocuklariniz somurusu, insanlar cok cocuklarinin ustune dusuyormus gibi gozukuyor ama gercekten cocuklara deger veren biri, bir tek kendi cocugunu dusunmez bence, yani biraz havada lafta kalan birsey bence, ama sorsaniz aa cocugum benim onu korumak icin herseyi yaparim derler, gunluk hayatta cocuklarina ayirdiklari zaman minimum falan.

Neyse onun disinda konustugum adamlardan birinin above net te tanidiklari varmis belki oraya girmem yardimci olabilirmis, above net silikon vadisinin en buyuk co-location ve internet back-bone firmasi, direkt fiber optik baglantilari var internete, asya ve japonya tarafina gecen okyanus altindaki hatlar filan buradan geciyor. Downtown da binalarini gormustum, yuksek guvenlik onlemli falan hi-tech bi binaydi. Orayi gezmek hosuma gider o yuzden adama bir email aticam sanirim bi ara, su dersler hafiflesin biraz.

Bir diger adaminda bir tanidigi varmis, surekli turkiyeye gidip geliyormus "defense" uzrinde calisiyormus burada. (eger bir seye defense deniyorsa bu 'biz fuze uretiyoruz' demenin baska bi yoludur) Bana adamin kartini falan verdi onunla tanismak istersen falan diye, adamin yuzune soylemedim ama kesinlikle ne kendi ulkem icin ne de baska bir ulke icin hicbir 'defense' tabanli projede calismak istemem. Kaldigim yerde sri lankali bir bilgisayar muhendisi var mesela adam cambridge research enstitusunde calisiyor ve amerikanin yeni guya defens sistemi uzerinde calisiyor. (bu 9/11 den sonraki havadaki hedefleri vurmak icin tasarlanan proje, ayni proje ile amerika kendi topraklarindan herhangi bir avrupa veya asya uzerindeki hedefi rahatlikla vurabilir, ve gecmise bakarak inaniyorumki gerektiginde, sikistiklarinda bunu yaparlar, bknz. Hirosima) Bilmiyorum adam hani oyle maddi sikintida falanda degil yani, neden boyle bir projede calismak ister bir insan bilmiyorum.

Neyse bugunluk bu kadar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder